case
2203 TC Website 2022 Case Scapino wk40

Scapino A-merken

Case
Fotografie
Concept

Nieuwe stappers voor nieuwe stappen

Het merk: betaalbare a-merken en prijspakkers

Goede schoenen voor lage prijzen. Dat is waar Scapino voor staat, al bijna een halve eeuw. Ook (sport)kleding maakt inmiddels een groot deel uit van het vaste assortiment. Terwijl Scapino er meer dan goed in slaagt trouw te blijven aan het eigen uitgangspunt, zag de formule ook mogelijkheden om wat meer met de tijd mee te gaan. Wat leuker, wat moderner, wat meer voor iedereen… Aan die mooie ambitie mogen wij sinds begin 2022 ook bijdragen.

Een nieuwe stap

“Een schoen is niet zomaar een schoen. Vaak is het begin van een nieuw avontuur. Zoals beginnen met hardlopen, een nieuwe carrièrestap maken of op je 85e het Pieterpad lopen”, zo zeggen ze bij Scapino. Met de gloednieuwe campagne ‘Neem die stap’ moedigt Scapino mensen aan deze stappen te nemen. De nieuwe merkcampagne en positionering gaan hand in hand met de update van de 175 Scapino-winkels. Total Creation heeft ook een rol gekregen in de herpositionering. Wij verzorgen sinds kort de campagne shoots voor de gerestylde folder van Scapino, het instore-materiaal en socials.

Zeg het met beelden

Beeld heeft een echte hoofdrol gekregen in de uitingen van Scapino. Met beeld wordt meer emotie aan het merk toegevoegd. We gaan voor maximale beleving, herkenbaarheid en een flinke schep fashiongevoel ‘du moment’. De beelden die we voor Scapino schieten, worden gebruikt voor alle touchpoints: instore, online, print, social en tv/video.

2203 TC Website 2022 Case Scapino wk409
2203 TC Website 2022 Case Scapino wk4010
2203 TC Website 2022 Case Scapino wk407
2203 TC Website 2022 Case Scapino wk408
2203 TC Website 2022 Case Scapino wk404
2203 TC Website 2022 Case Scapino wk405
2203 TC Website 2022 Case Scapino wk406

Thema A-merken!

De contentkalender van Scapino is leidend in de terugkerende fotoshoots die we verzorgen voor de wekelijkse folder. In de weken 40 tot en met 42 stond het ruime aanbod A-merken bij Scapino in the picture! De eigen helden van Scapino zijn bij de meeste mensen wel bekend maar dit was hét moment om duidelijk te maken dat er ook een hele lading aan A-merken in de winkels ligt, denk aan UGG, Tommy Hilfiger, Ecco en PUMA. Alles in de winkels, folder, op de website en social-kanalen staat in het teken van dit thema. Ons campagnehaakje was “Stap in een andere wereld”. Een speelse link naar de locatie en de basis voor een toffe serie beelden.

Met extra veel fun, dit hebben we gedaan

Na het zien van de productfoto's en het brede assortiment wat we mogen uitlichten werden we gelijk enthousiast. We zochten de perfecte locatie, iets met een American diner gevoel plus een toffe buitenlocatie; een tankstation met restaurant in Amerikaanse stijl! De volgende stap is dan altijd dat we de klant een fotografieplan aanbieden met daarin: inspiratiebeeld, modellen, de kledingset en passende props. Bij Scapino waren ze net zo enthousiast als wij. Op de dag van de foto-opnames verzamelden wij ons al in de vroege ochtend bij het tankstation. We zouden haast vergeten dat we bezig waren met een fotoshoot, want wij waanden ons helemaal in 'een andere wereld'.

Van beeld naar advertentie

Na de beeldbewerking stuurden we Scapino de eindresultaten. Zij hebben deze volop ingezet in de folders, het POS-materiaal in de winkels en gedeeld op de social-kanalen. Onze fotografen zitten niet stil, ondertussen zijn ze alweer volop beelden aan het schieten voor de volgende Scapino-thema’s!