Het merk: die van de mooiste themagidsen
Een dik sinterklaasmagazine gevolgd door een kerstmagazine markeren het begin van een succesvolle samenwerking met HEMA. Ook speciaal voor Pasen maakten we een dik magazine in de inmiddels herkenbare HEMA-stijl, vol met producten én inspiratie voor de paasdagen. Spoiler: we vonden het dit keer weer nét zo leuk om te maken als de vorige magazines!
Een paasgids vol Pasen en… eitjes!
Eén ei is geen ei…
Zeg je Pasen, dan zeg je paaseitjes. Die zijn dus ook niet te missen in het paasmagazine van HEMA. De paaseitjes in alle smaken hebben een prominente plek in de gids gekregen. Daarnaast staan de 68 pagina’s ook vol met alles voor een mooie paastafel, zelf-bak tips, knutselideeën, een wijnmarkt vol paaswijnen, aanbiedingen op (paas)kinderkleding, en tuinspulletjes. En er is lekker veel te lezen in het magazine.
Altijd wat te scannen
Zo’n magazine vol lekkers geeft lekkere trek. Maar niet elke winkel heeft hetzelfde assortiment. De oplossing? De QR-code even scannen. Zo zie je meteen de actuele voorraad van je voorkeurswinkel(s). En dat is niet het enige handige aan de QR-code. Ook voor het volledige assortiment paaseitjes, de paasrecepten van Rutger bakt, wijnlijstjes en bezorgopties hoef je alleen maar even te scannen. Dat maakt dit magazine ook zoveel meer dan een gewone folder. Heb je tijd? Dan kun je úren door blijven lezen en inspiratie opdoen via alle pagina’s achter de QR-codes.
Originele fotografie
De productpagina’s geven misschien het idee van een folder, maar de thematische magazines van HEMA zijn niet promo-gedreven. Prijs is niet de belangrijkste boodschap. HEMA wil inspireren, mensen op weg helpen. In het paasmagazine zie je dat aan de fotografie, de indeling van de pagina’s en de opmaak. Je ziet het ook terug in de fotografiekeuzes. Het hoeft allemaal niet zo ‘gelikt’ van HEMA. Nou, van ons ook niet. De sfeerfoto’s zijn dus allesbehalve dertien-in-een-dozijn. We fotograferen de modellen nooit als ze recht in de camera kijken. We proberen ze ‘te vangen in het moment’. Misschien niet zo perfect, wel origineel en echt. Echt HEMA dus.
Interactieve online variant
Ook dit keer maakten we weer een online variant van het magazine. Dezelfde inhoud, maar dan volledig geoptimaliseerd voor de mobiele telefoon (en tablet en desktop). De bewegende, speelse gifjes brengen de gids tot leven. De activerende CTA’s laten de lezer verder kijken, lezen, luisteren, bedenken en kiezen.
Meer en meer HEMA
De magazines die we speciaal voor Sinterklaas en Kerst maakten ploften in week 45 en 49 op de mat bij de mensen thuis. Ook in de winkels van Jumbo lagen ze. Net als nu bij het paasmagazine waren we ook voor de decembermagazines verantwoordelijk voor de complete uitvoering: vanaf conceptontwikkeling, fotografie en locaties en modellen scouten tot de opmaak en complete productie.
Inmiddels doen we nog veel meer dan alleen de magazines en hebben en we een dedicated HEMA-team van behoorlijke omvang bij Total Creation voor alle mogelijke communicatie-uitingen.