case
TOCR2009 Website Case HEMA kerst

HEMA

Het merk: de bekendste rookworst- en tompoucenverkoper

Behoeft het merk HEMA nog enige introductie?! Het merk dat iedereen aan de rookworst en tompouce heeft gekregen, blies november 2021 maar liefst 95 kaarsjes uit. En precies in dezelfde maand zagen wij de resultaten van een hele mooie, eerste samenwerking met HEMA. En wel een... -tromgeroffel- … dikke Sint- en kerstcadeaugids!

met liefde gemaakt

Gidsen vol decembercadeaus, met liefde gemaakt!

Als een kind zo blij

Het zal geen van onze branchegenoten zijn ontgaan dat HEMA Q3 inluidde met een grotendeels nieuwe directie aan tafel. Een directie met vanzelfsprekend eigen ideeën over de positionering. Zo grijpt HEMA terug naar de authentieke HEMA-waardes van vroeger. Het grote Sinterklaas ‘uitpakboek’ voor kinderen moest daar ook bij aansluiten. Dus terug naar de ‘blonde’ opmaak: lekker luchtig met veel wit en collages. En vooral heel herkenbaar Hema. De opdracht ging naar Total Creation en we zijn als een kind zo blij, om maar even in het thema te blijven. En daar bleef het niet bij: een paar weken later maakten we ook speciaal voor de kerstdagen een al even dik magazine in dezelfde look & feel.

Flink uitpakken! Dit hebben we gedaan

De 2 cadeaugidsen die we maakten in een oplage van 7 miljoen exemplaren ploften in week 45 en 49 op de mat. Ook te vinden in de winkels van Jumbo. Wij ontwikkelden het concept voor beide gidsen en zijn verantwoordelijk voor de complete uitvoering. Van de fotografie, locaties, modellen en opmaak tot de complete productie. Het uitpakboek van HEMA houdt in het midden tussen een magazine en een folder. De productpagina’s zijn vormgegeven zoals in een folder, maar de gids is niet promo-gedreven. De producten zijn ‘met liefde gemaakt’ en dat zie je terug in en aan de gidsen. Die tellen beiden maar liefst 68 pagina’s en staan tjokvol speelgoed en cadeaus voor het hele gezin. Het magazine-gevoel komt ook terug in de tekstjes door de magazines. Storytelling light. Dat is echt nieuw in HEMA’s aanpak. Leuk detail: verschillende QR-codes leiden naar productpagina’s of juist naar externe pagina’s met leuke opdrachtjes van bekende (kids-)influencers.

Perfect in imperfectie

Ook in fotografie zijn originele keuzes gemaakt. De sfeerfoto’s met modellen zijn close, spontaan en vooral: heel echt. Geen in-de-camera-kijkende modellen, maar ‘gevangen in het moment’. Aandacht voor inclusiviteit en perfect in imperfectie.

TOCR2009 Website Case HEMA kerst4
TOCR2009 Website Case HEMA6
TOCR2009 Website Case HEMA10
TOCR2009 Website Case HEMA kerst7
TOCR2009 Website Case HEMA4
TOCR2009 Website Case HEMA8
TOCR2009 Website Case HEMA kerst8
TOCR2009 Website Case HEMA5
TOCR2009 Website Case HEMA7
TOCR2009 Website Case HEMA kerst9
spontaniteit
TOCR2009 Website Case HEMA kerst2

Interactief digitaal magazine

Naast de prachtige offline cadeaugidsen hebben we ook een online variant gemaakt. Dezelfde inhoud, hetzelfde formaat, maar dan met een magisch sausje eroverheen, die de verhalen in de gids nog meer tot leven brengt. Vol (functionele en grappige) gifjes, klikbare elementen voor meer info en activerende CTA’s die uitnodigen tot verder kijken, lezen, luisteren en cadeautjes kiezen. De leeservaring is bij een digitaal magazine vluchtiger dan bij de fysieke versie, daar zijn we ons maar al te goed van bewust. Daarom hebben we de offline pagina’s geoptimaliseerd voor een fijne ervaring op desktop/laptop, tablet en mobiel.

Op een mooie verdere samenwerking!

Het viel buiten de scope van de opdracht, maar ook de promofolders van week 45 en 46 (Sinterklaas) en week 50 en 51 (Kerst) maakten we. Zo konden we de stijl van de cadeaugidsen consequent doorvoeren. De samenwerking had niet mooier van start kunnen gaan. Een goede klik, elkaar snel weten te vinden en begrip hebben voor elkaar zijn de ingrediënten voor onze succes-samenwerking. We hebben keihard gewerkt met z’n allen en de complimenten voor onze flexibiliteit en het resultaat steken we mooi in onze zak.