IJzersterke communicatie voor ijzersterke merken
Klanten motiveren naar de winkel te komen, dat kunnen we goed. Bij Nicovij weten ze dat als geen ander. Al jaren werken we voor deze mooie inkooporganisatie voor ijzerwarenspeciaalzaken en groothandels. Je kunt Nicovij kennen van retailformules als Enorm, Profnorm en Lockmasters. De actie- en themafolders voor deze formules maken wij. Net als de nieuwsbrieven, contentkalender en social posts.
De merken: ijzersterke specialisten
Landelijke Doe-Het-Zelf-zaak Enorm is de bekendste formule onder de vlag van Nicovij. Met 40 doe-het-zelfwinkels door heel Nederland zijn zij dé specialist in ijzer en gereedschappen. De inkooporganisatie ondersteunt en ontzorgt haar ondernemers in grote mate. Zo kunnen zij zich volledig richten op de winkel. Bijzonder aan de formule is dat elke Enorm-winkel echt zijn eigen specialiteit heeft. Dat zie je ook terug in de communicatie-uitingen. En die maken wij dan weer. Dat doen we ook voor Profnorm, de professionele bouwspecialist met 6 vestigingen. En voor Lockmasters, een instore formule op het gebied van inbraakpreventie, te vinden bij 14 verkooppunten in Nederland.
Jouw klus, ons vak
folders en instore materiaal
Al enorm lang
We kennen Enorm al enorm lang. Ooit bedachten we het concept, de vormgeving en de activatiecampagne voor de folder. Die maken we nu nog steeds 4 keer per jaar. Vol scherpe prijzen en bulkaanbiedingen om voor naar de winkel te rennen. De themafolders waar we er jaarlijks 9 van maken, nemen de consument mee in het verhaal van Enorm. De ene keer staat ‘het zomerklaar maken van de tuin’ centraal, een andere keer zijn het de beste kluscadeaus voor Sinterklaas, Vaderdag of Moederdag. In de winkels vind je ook uitingen van onze hand: we maken de stoepbordposters en vertalen deze ook door naar instore materiaal.
B2B en B2C-folders voor de prof
Profnorm richt zich volledig op de professionele klusser: van zzp’ende tegelzetters en timmermannen (m/v) tot grote klusbedrijven. Stuk voor stuk echte bouwprofessionals dus. Elke 2 maanden verschijnt er een folder die wij voor Profnorm maken. De folder kent twee uitvoeringen: de reguliere b2b-folder en een b2c-variant: ‘Enorm professioneel’. Ook geheel in Enorm-huisstijl, maar dan gericht op de consument die zich wat professioneler met klussen bezighoudt dan de gemiddelde thuisklusser.
folders en maandaanbiedingen
Lockmasters doet ook in ijzerwaren, maar bedient een andere markt. Bij deze specialist in producten en diensten op het gebied van inbraakbeveiliging draait alles om veiligheid in en om het huis. De folders die we voor Lockmasters maken zijn gericht op de consument. Elk kwartaal worden de meest relevante veiligheidsthema’s aangehaald. ‘Het belang van goede (voordeur)sloten’ of ‘de dure e-bikes veilig op slot' bijvoorbeeld. Elke maand verspreiden we ook een leaflet met maandaanbieding voor Lockmasters.
Online ontzorgen
Voor alle Nicovij-formules nemen we ook een deel van het online content management op ons. Zo maken en versturen we voor alle folders die we maken digitale nieuwsbrieven voor de drie Nicovij-dochters. Ook alle social posts nemen we voor onze rekening zodat op Facebook ook de zichtbaarheid constant blijft.