Blijdesteijn x Mohr Amsterdam
Blijdesteijn Mode is het levendige en gezellige modewalhalla in Tiel. De winkel is maar liefst 3500 m2 groot en trekt klanten uit de verre omtrek. Voor het 190-jarig bestaan maakte ons fashionable zusje Mohr Amsterdam het nieuwe trendmagazine. Mohr mag al wat jaren fijne fashionable uitingen voor Blijdeseijn maken en telkens als de briefing bij ons landt (in dit geval hartje zomer), doen alle creatieven spontaan een vreugdedansje. Want dit is smullen voor ons als mode- en magazineliefhebbers!
Trendkleuren als basis
Voor Blij ontwikkelen we het volledige concept, van cover tot colofon. Basis voor het feestelijke (herfst)blad zijn de trendkleuren van het komende seizoen. Wij laten ons hiervoor informeren en vervolgens inspireren door Textilia. Vervolgens maken we verschillende voorstellen waaruit de mensen van Blijdesteijn vervolgens kiezen. Met de door hen verzamelde modebeelden van leveranciers als Creenstone, Beaumont en Paul&Shark maken we alvast een eerste vormgeefslag.
Shootdag in Tiel
Vaste prik is altijd de shootdag, deze keer in de winkel. Van tevoren maakt de art director een concept voor de beelden. En ze is natuurlijk aanwezig op de set. Welke sfeer zetten we neer? Hoe zetten we Anne, Bram en Max, de zesde generatie Blijdesteijn-ondernemers, het beste op beeld? Op de dag zelf zorgt het team van fotograaf, stylist, art director en producer voor het mooiste resultaat. Staan Anne, Bram en Max er goed op? Is de styling on fleek? Krijg je op de beelden een goed idee van de omvang van de winkel? Pas als iedereen tevreden is, rijden we aan het eind van de dag met een bomvolle geheugenkaart terug naar kantoor. De buit? Heel veel mooie magazinebeelden en plenty extra materiaal voor social media (want ja, nu we er toch zijn!).
Alles komt samen
Op Total Creation/Mohr HQ gaan de beeldbewerkers en vormgevers aan de slag. En komt alles samen in dat ene magazine. Dit keer was de deadline een sportieve. Maar we trokken een sprint en haalden het: binnen anderhalve week na de locatieshoot lag het blad bij onze drukker.
Intussen is het magazine verspreid (ja, ook dat regelen we) en ligt het bij de vaste klanten van Blijdesteijn thuis. Iedereen Blij!