De webshop van HEMA een nieuw leven inblazen
Weinig winkels hebben zo’n eigen ‘smoel’ als de HEMA. Een oase van leuke en handige artikelen tegen vriendelijke prijzen. Kinderparaplu’s, etuis, agenda’s, Takkierompers, Nijntjeboeken en ga zo maar door. Een HEMA-winkel prikkelt al je zintuigen. Online is zo'n beleving moeilijk te evenaren. Al is het maar omdat je daar geen rookworsten ruikt en taartenvitrine ziet. Daarvoor meldde HEMA zich bij ons. De vraag: of wij de webshop van HEMA wilden verrijken met spetterende foto’s. Daar hoefden we natuurlijk niet zo gek lang over na te denken.
30.000 flitsende foto’s
We volgden de conceptuele richtlijnen die HEMA al voor de beeldtaal had opgesteld. Om te beginnen startten we in augustus 2022 met het fotograferen van 8.000 artikelen uit het basisassortiment van de HEMA. Een hele klus, ook omdat er meerdere foto’s van al die artikelen nodig waren. Gelukkig zijn HEMA-producten erg fotogeniek, waardoor onze fotografen in een flitsend tempo 30.000 foto’s konden schieten.
op de website!
Een levend werkdocument
Wat ons fotografieteam zoal portretteert? Zo’n beetje alles wat je in de HEMA aantreft. Van agenda’s tot zonnebrillen en ongeveer alles ertussenin. Geen vluchtige kiekjes, maar zorgvuldig voorbereide composities die net als de meeste producten van HEMA jaren meegaan en nuttig blijven. Voegt HEMA iets nieuws toe aan het assortiment? Dan plannen we snel een shoot in, zodat we het artikel kunnen toevoegen aan de styleguide. Zo blijft het een levend(ig) werkdocument dat altijd relevant is.
Echt HEMA!
Bij Total Creation zijn we er behoorlijk trots op dat we bij mochten - en mogen - dragen aan het opfrissen van de HEMA-webshop. En we kijken uit naar nog een fijne en lange samenwerking om de beeldtaal verder te ontwikkelen en te finetunen. Zo bezorgen we je ook achter je beeldscherm dat echte HEMA-gevoel!